2010. március 11., csütörtök

Félig meddig unalom és a nagy semmi

Már vagy több mint egy hete nem írtam, szóval gondoltam, ideje lenne már. S most próbálom valamennyire rövidre fogni az eseményeket.

A hétvége leginkább a semmittevés, neten lógás, munkakereséssel töltődött el. Utóbbihoz annyi, hogy találtam párat, amiket a héten néztem/nézek meg, szal ezekről majd később. Anyum említette szombaton, hogy egész héten be vagyok gubózva a szobámba, s ez rosszat tesz az egészségemnek. Persze, mert a saját házamban és falumban KELL bújdosnom. Miért is? Ugye, mint említettem anno (egyeseknek lehet, hogy nem, s sajna a régi fórumtopicot nem tudom visszahozni, csak kimásolni a szöveget...), részben a hazudozásomnak is köszönhető, hogy el lettem tanácsolva az egyetemtől. Mióta itthon vagyok Ladánybenén, s ha valaki jött hozzánk vendégségbe, olyankor, amikor nekem suliba kéne lennem, anyám rám parancsolt, hogy hazudjam azt, hogy vagy nagyon szarul vagyok, ezért nem mentem le Szegedre, vagy ha netán ezek a látogatások csütörtöki napon estek meg, akkor azt kell hazudnom, hogy pénteken nincs órám, ezért vagyok itthon hamarabb. Szal értitek? Anyum, aki sosem tűrte meg a hazugságot, parancsol rám, hogy hazudjak, csakhogy neki legyen tartása, büszkesége, becsülete? Cöhh...s persze, hogy ha vitába szállnék vele, megint meglenne rá a megfelelő válasza, s lenyomna. Erről, hogy miért nem vitázok vele, szintén volt egy kis...hmm..."vitám" Breggel. Tulajdonképpen, inkább arról, hogy miért nem állok már a sarkamra. Sajna én jobban ismerem anyumat és magamat...sokszor voltak már vele vitáim is...amikor tényleg az igazamért vitáztam vele, s mindig lenyomott. Ez legtöbbször ifjonc korszakomban esett meg (16-17 évesen). S talán annak a sok vitának is köszönhető, kihatott rám valamelyest, hogy nem tudok legtöbbször a sarkamra állni. S sajna ezért sem tudtam anno összejönni Breggel...de ez van, ilyen az élet, s ilyen vagyok én, így kell elfogadni. Hmm...pedig azt hittem, az elemileg azonos horoszkóp jegyek összeillenek egymással...de ez már asztrológia, amibe most nem bonyolódok bele :P. Vasárnap még egy családi ebédet ejtettünk meg apai nagyanyáméknál, s egy délutáni látogatást a lajosmizsei dédnagyanyámhoz (az idősek otthonába), ott persze összefutottunk az anyai nagyanyámékkal is, így sikeresen lerendeztük a nőnapot.

Hétfő hajnali kettőkor kezdődött Hollywoodban a 82. Oscar-gála, amit idén az RTL Klub nem adott le élőben -.-"! S mivel én a 75. óta folyamatosan nézem, így a mostanit sem hagyhatom ki, de az Internetnek köszönhetően ez a probléma is megoldódott x). Nem is húzom tovább a szót, íme a díjazottak:


Legjobb mellékszereplő: Christoph Waltz (Becstelen brigantyk)
Legjobb animációs film: Fel!
Legjobb betétdal: The Weary Kind (Crazy Heart)
Legjobb eredeti forgatókönyv: A bombák földjén
Legjobb animációs rövidfilm: Logorama
Legjobb rövid dokumentumfilm: Music by Prudence
Legjobb élőszereplős rövidfilm: The New Tenants
Legjobb smink és maszk: Star Trek
Legjobb adaptált forgatókönyv: Precious: Based on the Novel Push by Sapphire
Legjobb mellékszereplőnő: Mo'Nique (Precious: Based on the Novel Push by Sapphire)
Legjobb látványterv: Avatar
Legjobb jelmez: Az ifjú Viktória királynő
Legjobb hangvágás: A bombák földjén
Legjobb hang: A bombák földjén
Legjobb operatőr: Avatar
Legjobb eredeti filmzene: Fel!
Legjobb vizuális effektek: Avatar
Legjobb dokumentumfilm: The Cove
Legjobb vágás: A bombák földjén
Legjobb idegen nyelvű film: El secreto de sus ojos (Argentína)
Legjobb színész: Jeff Bridges (Crazy Heart)
Legjobb színésznő: Sandra Bullock (The Blind Side)
Legjobb rendező: Kathryn Bigelow (A bombák földjén)
Legjobb film: A bombák földjén

Igen...mint látható 6 Oscart zsebelt be a A bombák földjén c. film, melyet James Cameron, az Avatar rendezőjének az ex-felesége, Kathryn Bigelow rendezett.
Most sokaknak ez nagy pofára esés lehet, mert mennyire odavoltak az Avatarért, több mint 10 évnyi munka után se nem legjobb film, se nem legjobb rendező díj...de! Cameronban ugye ennek a filmnek a gondolata már 1994-ben megfogalmazódott, de várt az elkészítésével, mert tudta, hogy a technika fejlődni fog, s akkor sokkal jobban megcsinálhatja a filmet. S hát...így is lett...azt hiszem nem panaszkodhat, hisz ezt elérte...legjobb látványterv, vizuális effektek, operatőr.
Az Oscar történetében pedig először kapta nő a legjobb rendezés díjat. Nem azt mondom, hogy már csak ezért se járna Cameronnak a szobor...de ő ezt már elérte a Titaniccal.
S hogy miért a legjobb film A bombák földjén? Meg kell nézni, s aztán véleményt alkotni...mert gondolom, itt valamivel többen vannak, akik az Avatart látták, s dicsőítik, közben pedig most hallhatnak először a nyertes filmről. (Én bevallom, egyiket se láttam, de tervbe van véve xD...ez persze nem is azt jelenti, hogy csak azért nézem meg, mert mindkettő Oscart kapott...a félreértések elkerülése végett). Bár az Avatar trailerjét látva, sci-fi Pocahontasnak tűnik, erről volt is egy vitám az unokatesómmal. Állítása szerint Disney koppintotta a Pocahontast az Avatarról :D Csak mert hogy Cameron az Avatart már 1994-ben kitalálta, a rajzfilm meg 1995-ben jelent meg. No de mondtam, hogy gondolkozzon már, melyik tűnik mégis igazabb történetnek? :D Ő tovább kiállt az igaza mellett, mire nekem sikerült rácáfolnom egy Wikipédiás linkkel...szal ezt a játszmát nyertem Máté! :D

Kedden Kecskemétre mentünk a szüleimmel. Míg anyumék a földhivatalos ügyeiket intézték, addig engem leraktak a belvárosban, s elballagtam ahhoz a benzinkúthoz, ahol munkatársakat keresnek. Leadtam az önéletrajzot, a nő aki átvette, átolvasta, majd közölte, hogy a többit a főnökre bízzuk, s majd ő értesíteni fog. Azóta is teszi, s még az is folyamatban van, hogy közölje, hogy nem kellesz, te pöcs. Olyan nyílt és egyenes emberek élnek manapság ezen a halálra ítélt bolygón, hogy csak na.

Tegnap, hogy legyen valami elfoglaltságom, rákerestem egy novella kötetre, melyet Skeeter ajánkott a blogjában. Részben finn mitológia, komoly történetekkel s elbeszélésekkel, megfűszerezve egy kis humorral s könnyedséggel, szal nem kicsit kelltette fel az érdeklődésemet. Sajnos netes formátumban sehol sem találtam, így nem marad más, majd elbattyogok ismét Kecskemétre, a könyvtárba, hogy rákeressek. Így, hogy még se unatkozzak, letöltöttem ismét a heti Bleach részt...komolyan, már annyira nem bírok az unalommal, hogy már bármit képes vagyok elviselni, legyen az akár Inoue Orihime is akár xD. A feliratban az "ő" betűket átírta rövid "o"-ra a lejátszó. Először azt hittem, hogy megint kodek problémákkal küszködik a lejátszóm, de azért rákérdezve szóvá tettem a hírkommentekben. Erre egy felhasználó már úgy ugrott a torkomnak, mintha teljesen felháborodtam volna! -.-" Hogy mi bajom van vele, mi az, nem tudom kiolvasni? Meg hogy a fiúk nem szoktak igényt tartani az ékezetekre, meg hogy állítólag ez amolyan szlenges a "pc-nyelvben", hogy nem használunk ékezeteket. Miután elszámoltam 20-ig, megírtam a válaszomat, íme:

"Hali!

Látom te is egy IQ-betyár vagy...szerinted én hol problémáztam azon, vagy hol látod az írásomban azt a felháborodottságot, hogy bármikor is zavart az ékezet? -.-" Azt hiszem kérdést tettem fel...meg ha nem olvastad volna figyelmesen: "Ha bármi hibát találsz a feliratban, jelezd a kommenteknél! Köszönjük! " Szal lehet a kérdésemet akár jelzésnek is venni...
Szóval aki itt problémázik, az nem én vagyok...meg azért bocs, de magyar nyelvről van itt szó, nem pedig a "pc-nyelvről"...amúgy se hallottam még erről a kocka progis haverjaimtól, nem tom honnan vetted ezt, így csak arra tudok gondolni, hogy kissé baj van az írástudományoddal, de sebaj, az általános 1. osztály ezt még javítja x)...vagy pedig arra, hogy nem magyar nyelvű billentyűzetet használ az illető...de ez persze kizárt, ki lenne az az ostoba, aki egy magyar fansub oldalon angol billentyűzettel dolgozik? xD...OK, tudom hogy ez még megoldható, de akkor is...
Persze tévedhetek is, lehet, hogy te is a kockás prog-infósok táborát erősíted (a 19 éveddel elképzelhető hogy ilyen szakos egyetemista lehetsz x)), szal ha megmagyarázod nekem, akár egy linket ajánlva is a "pc-nyelvet", ahol az ékezetek hiányának lényegtelenségéről szól, akkor minden sérelmet visszavonok x) Addig kénytelen vagyok a fent említetteket hinni.
Lehet most befásodott, "tudatlan", hülye f@szkalapnak hinni...én csak értelmesen, privát módon lereagáltam a felháborodásodat, remélem te is hasonlóan fogsz eljárni a továbbiakban! x)

Üdv, s béke
Samu"

Szal lusta voltam röviden leírni, így a jó öreg CTRL+C és CTRL+V kombóhoz folyamodtam xD. Kevés mindenre tartok igényt, de az érthetőségre, főleg magyar írásbelileg és szóbelileg...azért már össze tudom kötni a bajuszt egyesekkel. De szerencsére nem csak nálam jelent meg ez a probléma, így Blocker (a BH egyik főadmina) újrakódolta a feliratot, s priviben is direkt engem kért meg, hogy nézzem meg, hogy jó-e. Össz-vissz két jelenetnél volt még probléma az "ő" betűkkel, utána már érdekes módon, ahol előkerültek, ott már rendesen kiírta. De sebaj, azért a két kis hibáért nem fogok újra "nyafogni"...külöben sem azt a tábort erősítem a BH-n xD.

No, mostanra ennyi, ha az este még lesz erőm, írok egy pár sort a mai napról...kezdetnek annyit: Hogy baszná szájba a természet az időjárást! (Röviden: Esik a hó! -.-")


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése